Wanneer je een bedrijf hebt, dan is het belangrijk dat je een groot klantenbestand hebt zodat jouw bedrijf en omzet kan groeien. Klanten bereiken doe je door het bedrijf op de juiste manier te promoten. Vind je het lastig om de juiste promotiemiddelen in te zetten? Wij geven vier tips die je daarbij helpen!
Laat een animatie maken
Een heel goede manier om promotie te maken voor je bedrijf, is door een animatiefilm laten maken. Mensen kunnen hun aandacht beter vasthouden bij een video dan bij het geschreven woord of een presentatie zonder beeld. Om de belangstelling van je potentiële klant te behouden, dient de animatie niet te lang te duren; het liefst duurt het filmpje niet langer dan een minuut.
Met een animatiefilm kun je op een leuke en efficiënte manier informatie delen met mensen. Daarnaast roepen beelden gemakkelijker bepaalde emoties op dan woorden; daardoor kun je jouw publiek precies daar raken waar jij dat wilt en hun interesse wekken. Zo kun je gevoelens van nostalgie of ambitie aanwakkeren bij de potentiële klant.
Een animatiefilm – ook wel motion graphic genoemd – kun je inzetten om meer klanten te trekken én om gemakkelijk informatie te verspreiden over jouw visie, missie en doelen als bedrijf. Je kunt het filmpje gebruiken bij presentaties, op social media, op je eigen website en ter promotie op websites zoals YouTube. Dit maakt een motion graphic multi-inzetbaar en een investering die zichzelf geheid terugverdient!
Wissel van kanaal
Wanneer de promotie van jouw bedrijf niet goed lukt via de bewandelde weg, dan zou het zomaar kunnen dat je de verkeerde soort kanalen gebruikt. Dit kan tot gevolg hebben dat je simpelweg niet het juiste publiek benadert. Ben jij een bedrijf dat producten maakt voor jongeren, dan doe je er goed aan om kanalen zoals Instagram en Pinterest in te zetten ter promotie. Als je juist een oudere doelgroep wilt benaderen, dan is een kanaal zoals Facebook doorgaans een betere optie. Breng je doelgroep dus goed in kaart om erachter te komen via welke kanalen je ze het beste kunt benaderen.
SEO is onmisbaar
Soms wordt jouw bedrijf niet goed gevonden door jouw potentiële klanten. Dat kan komen doordat de SEO van jouw website niet optimaal is. SEO staat voor search engine optimization, ook wel bekend als zoekmachineoptimalisatie. Dit betekent dat je in kaart brengt welke zoekwoorden jouw klanten gebruiken op Google en hoe goed jouw concurrenten scoren met bepaalde zoekwoorden. Het is een vrij ingewikkeld proces dat je het beste kunt uitbesteden aan professionals, maar het is wel een marketingstrategie die op de lange termijn vruchten afwerpt.
Reclame maken werkt nog steeds
Wil je promotie maken voor jouw bedrijf? Dan kun je er ook voor kiezen om reclame te maken op de ‘goede oude manier’, zoals op de radio, TV en via reclameborden. Daarnaast kun je jouw (bedrijfs)auto laten wrappen met jouw logo, contactgegevens of bedrijfsnaam, zodat jouw bedrijf overal zichtbaar is.